officeyoga.sk > Partnerská Yoga  > Yogové asány vo dvojici (2. časť)

Yogové asány vo dvojici (2. časť)

Práve čítaš voľné pokračovanie blogu Yogové asány vo dvojici (1.časť) a predpokladám, že okrem neho si sa už stihol dozvedieť Prečo sa oplatí vyskúšať párovú yogu. Ak si tieto blogy ešte nečítal, odporúčam Ti ísť pekne poporiadku, aby si vedel, do čoho ideš a aké benefity z nej môžeš, nie len pre seba, očakávať. A to “nie len pre seba” je dôležitou vsuvkou, nakoľko k párovej yoge potrebuješ vždy parťáka, ktorý je v tomto prípade kľúčovou “yogovou pomôckou”. Navleč sa do niečoho pohodlného, vytvor doma priestor pre dvoch yogínov, poposúvaj nábytok a odstráň z dohľadu labilné či ostré predmety, vypni notifikácie na mobile, a potom sa už môžeš pustiť do nasledujúcich cvikov:

 

Rotujúce stoličky

Postavte sa k sebe na vzdialenosť do 10 cm medzi chodidlami, uchopte sa protiľahlými rukami a prejdite do podrepu. Opačnú ruku natiahnite poza seba a drep prehlbujte. Posilňuje sa veľký sedací sval a kvadricepsy, váhovo ťažší partner podľa potreby prikrčí lakeť a posilňuje aj biceps.

Dopomoc v streche

Kým jeden z partnerov zaujme pozíciu strechy resp. psa pozerajúceho dole, druhý – vychádzajúc z postoja medzi jeho dlaňami – prejde opatrne do záklonu s cieľom váhou dopomôcť do pretlačenia hrudníka medzi ramená a pristúpenia piet k zemi. V streche sa natiahne celá zadná línia tela a v záklone naopak predná.

Vytiahnutie ako na škripci

Postavte sa k sebe chrbtom so vzpaženými rukami, prepleťte prsty na dlaniach, pričom jeden z partnerov pokračuje do rovného predklonu. Kým naťahuje hamstringy a lýtka, tak druhý v bezpečnom záklone a vývese zároveň nechá telo podrásť od končekov prstov rúk až po päty.

 

Spoločná loďka

Sadnite si oproti s pokrčenými kolenami a natiahnite k sebe ruky s cieľom uchopiť sa. Následne predkolenia vystierajte k sebe, zaprite sa chodidlami a regulujte balans v pozícii vzájomným ťahom rúk a vyvažovaním ťažiska cez polohu chrbtice, ktorá zostáva vystretá. Držte polohu cez brucho, ak by ste cítili spodný chrbát, polohujte nohy do pokrčenia v kolenách a uchopte sa pod stehnami.

 

Relaxácia v mŕtvole

Ľahnite si k sebe opačne na chrbát, zavrite oči a položte svoju dlaň na brucho partnera. Vnímajte hĺbku jeho dychu, postupné zladenie s tempom vášho a vo vzájomnej harmónii si užite chvíľu ticha a tmy.

 

Inšpirovali sme vás? Vyskúšajte vďaka našej zostave aké to je, keď si v yoge do pozícií navzájom pomôžeme, keď sa spoločná prax stane zábavou a zároveň aj medziľudskou terapiou.