officeyoga.sk > Joga inšpirácie  > Partnerská joga – pozície vo dvojici (1. časť)

Partnerská joga – pozície vo dvojici (1. časť)

Keď čítaš tieto riadky, predpokladám, že máš za sebou môj predchádzajúci blog, v ktorom si sa dozvedel Prečo sa oplatí vyskúšať párovú jogu. Ak si ho ešte nečítal, odporúčam Ti ísť pekne poporiadku. Aby si vedel, do čoho ideš a aké benefity Ti partnerská joga, nie len pre seba, vie priniesť. A to “nie len pre seba” je dôležitou vsuvkou. Partnerská joga totiž vyžaduje vždy parťáka, ktorý je v tomto prípade kľúčovou “jogovou pomôckou”. Navleč sa do niečoho pohodlného, vytvor doma priestor pre dvoch jogínov, poposúvaj nábytok a odstráň z dohľadu labilné či ostré predmety. Vypni notifikácie na mobile, aby Ťa nič nerušilo, prípadne zapni príjemnú joga hudbu. Pártnerská joga sa môže začať!

partnerská joga

Vyguľatenie zo skríženého sedu

Zaujmite akýkoľvek skrížený sed (nemusí to byť lotosový, stačí aj turecký), pričom kolenami sa dotýkajte. Uchopte sa čo najhlbšie okolo rúk a ich vystretím a ťahom spôsobte vzájomné vyguľatenie chrbtice. To ju príjemne natiahne v hrudnej časti. Nezabudnite zapojiť aj krčnú chrbticu zvesením hlavy bradou k hrudnej jamke. Vnímajte reakciu svojich predlaktí a zápästí.

partnerská joga

Záklon a predklon z korytnačky

Roznožte nohy naširoko, pričom chodidlá sú vo vzájomnom kontakte. Držte sa za ruky (dlaň v dlani, alebo menšia dlaň sa zahákne o väčšiu). Jeden ide opatrne do záklonu, druhého tým ťahá do predklonu, striedate sa. Pozícia nie len, že uvoľní driekovo-krížovú chrbticu a otvorí hrudný kôs. Ale zároveň natiahne dolné aj horné končatiny.

partnerská joga

Úklony z mudrca

Uchopte sa pod lakťami smerom k predlaktiu v sede. V ňom máte jednu nohu rovnakým smerom vystretú a druhú pokrčenú v kolene smerom k trieslam. Opačnou rukou prejdite do úklonu, ktorým natiahnete bočné línie trupu. Doprajte si tým strečing od prsných svalov, cez pílovité, šikmé brušné až po bedrovo-driekové. Cítiť budete aj lýtko a hamstring vystretej nohy.

partnerská joga

Dva motýle

Oprite sa chrbtami o seba pri skríženom sede. Vzájomne si zapažením rúk jemným tlakom dopomáhajte k poklesu kolien. Pozícia tým pôsobí na otváranie bedier. Zároveň strečuje najdlhší sval ľudského tela – krajčírsky – ktorý bedrá spája s podkolením. v neposlednom rade aktivuje ramenný rotátor zapažením rúk a lopatky vyprsením.

partnerská joga

Twist

Zo sedu pri opretých chrbtoch pokračujte do rotácie tým, že sa totožnou rukou natiahnete za koleno partnera. Druhou za vlastné opačné koleno. Zapretá dlaň a jemne napnutý biceps pri pokrčenom lakti zintenzívnia asánu. A ak nahliadnete poza svoje rameno k natiahnutej ruke, tak vyžmýkate chrbát od napätia a stuhnutosti. A to od od krčnej chrbtice až po kostrč. Dychom do brucha podporíte automasážou a vnútornou kompresiou chod metabolizmu.

partnerská joga

Dvojitý záklon

Kým jeden z partnerov leží na bruchu, tak druhý ho obročí a uchopením za ruky vyťahuje dohora. Obaja pocítia benefity záklonu na svoju chrbticu. Pričom pri ľahu aj natiahnutie prsných svalov a svalstva rúk a v stoji naopak ich posilnenie.

 

Verím, že sa  Ti partnerská joga zapáčila. Že si sa pri praktizovaní týchto joga pozícií vo dvojici nie len kvalitne ponaťahoval. Ale tiež uvoľníl tak telo ako aj myseľ, ako aj zabavil a strávil plnohodnotný čas s niekým, koho máš rád 🙂 Ďalšie zostavu cvikov Ti prinesiem v najbližšom pokračovaní tohto blogu.