officeyoga.sk > Partnerská Yoga  > Yogové asány vo dvojici (1. časť)

Yogové asány vo dvojici (1. časť)

Keď čítaš tieto riadky, predpokladám, že máš za sebou môj predchádzajúci blog, v ktorom si sa dozvedel Prečo sa oplatí vyskúšať párovú yogu. Ak si ho ešte nečítal, odporúčam Ti ísť pekne poporiadku, aby si vedel, do čoho ideš a aké benefity z nej môžeš, nie len pre seba, očakávať. A to „nie len pre seba“ je dôležitou vsuvkou, nakoľko k párovej yoge potrebuješ vždy parťáka, ktorý je v tomto prípade kľúčovou „yogovou pomôckou“. Navleč sa do niečoho pohodlného, vytvor doma priestor pre dvoch yogínov, poposúvaj nábytok a odstráň z dohľadu labilné či ostré predmety, vypni notifikácie na mobile, a potom sa už môžeš pustiť do nasledujúcich cvikov:

 

Vyguľatenie zo skríženého sedu

 

Zaujmite akýkoľvek skrížený sed (nemusí to byť lotosový, stačí aj turecký), pričom kolenami sa dotýkajte. Uchopte sa čo najhlbšie okolo rúk a ich vystretím a ťahom spôsobte vzájomné vyguľatenie chrbtice, ktoré ju príjemne natiahne v hrudnej časti. Nezabudnite zapojiť aj krčnú chrbticu zvesením hlavy bradou k hrudnej jamke. Vnímajte reakciu svojich predlaktí a zápästí.

 

 

Záklon a predklon z korytnačky

 

Roznožte nohy naširoko, pričom chodidlá sú vo vzájomnom kontakte. Držte sa za ruky (dlaň v dlani, alebo menšia dlaň sa zahákne o väčšiu). Jeden ide opatrne do záklonu, druhého tým ťahá do predklonu, striedate sa. Pozícia nie len, že uvoľní driekovo-krížovú chrbticu a otvorí hrudný kôs, ale zároveň natiahne dolné aj horné končatiny.

 

 

Úklony z mudrca

 

Uchopte sa pod lakťami smerom k predlaktiu v sede, v ktorom máte jednu nohu rovnakým smerom vystretú a druhú pokrčenú v kolene smerom k trieslam. Opačnou rukou prejdite do úklonu, ktorým natiahnete bočné línie trupu – od prsných svalov, cez pílovité, šikmé brušné až po bedrovo-driekové. Cítiť budete aj lýtko a hamstring vystretej nohy.

 

Dva motýle

 

Oprite sa chrbtami o seba pri skríženom sede a vzájomne si zapažením rúk jemným tlakom dopomáhajte k poklesu kolien. Pozícia tým pôsobí na otváranie bedier a strečuje najdlhší sval ľudského tela – krajčírsky – ktorý bedrá spája s podkolením. Zároveň aktivuje ramenný rotátor zapažením rúk a lopatky vyprsením.

 

 

Twist

 

Zo sedu pri opretých chrbtoch pokračujte do rotácie tým, že sa totožnou rukou natiahnete za koleno partnera a druhou za vlastné opačné koleno. Zapretá dlaň a jemne napnutý biceps pri pokrčenom lakti zintenzívnia asánu a ak nahliadnete poza svoje rameno k natiahnutej ruke, tak vyžmýkate chrbát od napätia a stuhnutosti od krčnej chrbtice až po kostrč. Dychom do brucha podporíte automasážou a vnútornou kompresiou chod metabolizmu.

 

Dvojitý záklon

 

Kým jeden z partnerov leží na bruchu, tak druhý ho obročí a uchopením za ruky vyťahuje dohora. Obaja pocítia benefity záklonu na svoju chrbticu, pričom pri ľahu aj natiahnutie prsných svalov a svalstva rúk a v stoji naopak ich posilnenie.

 

Verím, že sa pri praktizovaní týchto yoga pozícií vo dvojici nie len kvalitne ponaťahuješ a uvoľníš tak na tele ako aj mysli, ale aj zabavíš a stráviš plnohodnotný čas s niekým, koho máš rád 🙂 Ďalšie zostavu cvikov Ti prinesiem v najbližšom pokračovaní tohto blogu.