O mne

„Od detstva športujem – úprimne – nevynechám jediný deň. Fitko, beh, bicykel, yoga – k tej ma dostala moja nepokojná myseľ a boľavý chrbát v začiatkoch štúdia práva. Odvtedy prešlo viac ako 10 rokov – dnes som povolaním právnička a väčšina mojej práce si vyžaduje hodiny sústredenia sa na paragrafy, písania, čítania – ako inak – v polohe sedu 🙂

Dôsledky sedavého zamestnania na telo a myseľ preto veľmi dobre poznám a už od čias štúdia som našla práve v yoge prostriedok, ktorým ich zmierňovať a liečiť. Yoga je práve tým športom, ktorý sa dá praktizovať po telesnej ako aj duchovnej stránke kdekoľvek (áno, aj mimo yoga podložky), počas bežného dňa, za kancelárskym stolom nevynímajúc – pričom jediné „vybavenie“, ktoré k tomu potrebujeme je naše telo a cez vedomý dych prilákanie pozornosti svojej mysle 🙂

Po 6 rokoch každodenného cvičenia yogy som sa rozhodla prejsť k aktívnemu vyučovaniu druhých, nakoľko som cítila potrebu odovzdať moju skúsenosť a poznanie ďalej. Ako certifikovaná yoga lektorka RYT200 (Power Yoga –  50 hodín – YoGo – akreditácia MŠVVaŠ SR, Hatha & Vinyasa Flow Yoga – 200 hodín – Samasti Yoga – akreditácia Yoga Alliance) vidím svoje poslanie v pomáhaní ľuďom, ktorí sa potrebujú po fyzickej aj duchovnej stránke udržiavať v dobrej kondícii, nakoľko v práci väčšinou nechajú veľký kus seba a aj keď sa tešia z kariérnych úspechov, ich telo a psychická pohoda na vysoké pracovné nasadenie doplácajú (často si to uvedomia až neskôr, po rokoch).

Myslím si totiž, že úspech, ak má byť dlhodobý, ide ruka v ruke so zdravým telom a pozitívnou mysľou, že obe sa dajú zladiť a vôbec neplatí, že buď alebo, naopak.“

Peťa

Aký som učiteľ?

Prísny, zodpovedný a nekompromisný – čo sa týka dodržiavania pravidiel fungovania ľudského tela podľa anatómie & fyzioterapie a naopak veľmi láskavý, liberálny a zvedavý – ak ide o duchovnú stránku yogy.

Skúsim byť konkrétnejšia – čo sa týka TELA, ako učiteľ sa snažím byť presným opakom toho, na čo mnohí nadávame, keď v dospelosti vieme aj o polnoci odrecitovať Archimedov zákon, ale nevieme uviesť príklad z reálnej praxe. Snažím sa teóriu prepájať s praxou, hovorím tomu „prenášať yogu mimo podložky“ cez správne sedenie, chôdzu až po činnosti akými je šoférovanie, telefonovanie či nosenie nákupov. Zásadne nepoužívam sanskritské názvy pozícií, ale za to počas nich pomenúvam zapájané svaly, upozorňujem na najčastejšie chyby, chodím medzi jogínov a dotykom ich naprávam.

Čo sa týka MYSLE, pri nej sa snažím v jogínoch vzbudiť záujem o prácu s ňou, o stíšenie, o vypnutie hlavy od bežných pracovných či osobných starostí, s cieľom sprítomniť a zvedomiť sa. Nástrojov k tomu je mnoho, ja čerpám najmä z pozitívnej psychológie, inšpiráciou mi je však aj každodenná skúsenosť v bežnom živote, môj vlastný vývoj a rast po duchovnej stránke. Počas yogy vždy vyzývam k úsmevu – považujem ho za tú najkrajšiu a najdôležitejšiu asánu zo všetkých.

Pravidlá tela

Yoga nie je žiadna akrobacia či gymnastika a ak ju chceme cvičiť mnoho rokov, zachovať si zdravé telo a nie na úkor cieľa 'dať si nohu za hlavu' mať zničené kĺby a vytečené platničky, cvičíme ju v súlade s anatómiou, fyzioterapiou.

Yogové pozície majú niekoľko zdravých variácií, postupujeme do nich v súlade so svojím zdravotným stavom a kondíciou za sprievodu dychu, preto ako učiteľ namiesto predvádzania sa pred svojimi žiakmi v tých najnáročnejších z nich im dám možnosť výberu.

Na úvod hodiny celej skupine zdôrazním, že je rozdiel medzi nepohodlnosťou a bolesťou, vyzvem ich na možnosť individuálnej konzultácie k ich zdravotnému stavu a poviem základné pravidlá, čomu sa v yoge vyhýbať pri konkrétnych zdrav. ťažkostiach.

Cez dotyk a cielenú dopomoc jogínov v pozíciách naprávam a pomáham im ich lepšie precítiť, to neznamená, že ich niekam nasilu tlačím, naopak! Dotyk robím automaticky, nepýtam sa, je to pre mňa prirodzené, ak s tým má niekto problém, treba mi povedať 🙂

Cieľom môjho vyučovania yogy z fyzickej stránky je odstrániť u jogínov bolesti chrbtice, nahradiť stuhnutosť svalov či kĺbov flexibilitou (nie potrhaním šliach či hypermobilitou!), kompenzovať ich nesprávne pohybové návyky a nahradiť ich správnymi a pri power yoge, samozrejme, aj vyformovať telo a redukovať prebytočné tuky.

Pravidlá mysle

Yoga nie je žiadne náboženstvo! Nemýľme si ju s budhizmom či hinduizmom, aj keď všetky tri učenia majú pôvod v Indii, nepochybne sa vzájomne ovplyvňovali, ale netreba si ich zamieňať - preto na mojich hodinách žiadne prvky akéhokoľvek vierovyznania nenájdete - Chvalabohu! (akémukoľvek chcete 😀 ).

Myseľ či duchovno sú natoľko pestré, individuálne a jedinečné, že žiadna veda si dodnes netrúfla nejaké striktné pravidlá (v porovnaní s telom a anatómiou) zadefinovať - a preto aj to, čo hovorím ja počas výuky yogy je len inšpiráciou, každý si z tej palety môže vybrať to, čo sa mu páči, s čím sa stotožňuje a na čo je pripravený.

Cez praktizovanie rôznych dychových techník chcem pomôcť jogínom odpútať sa od vonkajších vplyvov a nasmerovať pohľadu dnu, čo je skvelá príležitosť, ako podporovať svoju všímavosť, koncentráciu a zámer, ktoré následne vieme zužitkovať v prospech efektivity a výkonu v práci či biznise.

Podporovať v nás vzájomne formovanie vlastností akými je pokora, trpezlivosť, tolerancia a vďačnosť a tým zlepšovať medziľudské vzťahy a vzťah k našej planéte.

V neposlednom rade vzťah k sebe samému cez sebaprijatie, odpustenie a lásku.

Akú yogu učím?

Zacvičiť si so mnou môžete skupinovo dynamickú Power yogu s výrazným flow či zdravotnú Fyzio yogu vychádzajúcu z Hatha yogy. V rámci privátnych hodín vyučujem i ďalšie formy yogy a tak z hľadiska tela ako aj mysle používam rôzne odborné techniky v súlade s individuálnymi potrebami klienta.

a

Body Flexibility

Cum sociis Theme natoque penatibus et mag nis dis elit parturi montes, nasc.
a

Mindfullness

Cum sociis Theme natoque penatibus et mag nis dis elit parturi montes, nasc.
a

Self Recognition

Cum sociis Theme natoque penatibus et mag nis dis elit parturi montes, nasc.

Yoga enhances your life

Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem niuis sed odio sit amet nibh vulputate cursus a sit amet mauris. Morbi accumsan ipsum velit. Nam nec tellus a odio tincidunt auctor a ornare odio. Sed non mauris vitae erat consequ.at auctor

Breathing 0
Metabolism 0
Flexibility 0
Toned Muscles 0

Raymond Myers

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”

Daniel Mitchell

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”

Nicole Burke

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”

Ralph Jackson

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”

Brian Wagner

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”

Evelyn Washington

”Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel veliauctor aliquenean sollicitudiem quis bibendum auctor, nisi elit id consequat ipsutis sem nibh id elit, quis bibendum nisi auctor id elit. ”